fbpx

WLC Trainingen - Mijdrecht

Sporten tijdens en goed herstellen na je zwangerschap

Tijdens deze 8-weekse zwangerschapstraining helpen wij je op een veilige en goede manier te sporten tijdens je zwangerschap. Maar ook goed te herstellen van je bevalling.

Trainingen voor vrouwen die zwanger zijn of net zijn bevallen.

Zwangerschapstraining bij WLC Training in Mijdrecht
Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan.

Denk hierbij aan klachten aan de bekkenbodem, zoals urineverlies tijdens inspanning, en een diastase (wijking van de buikspieren) die niet meer goed heelt of een verzakking. Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig.

Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken voordat je weer deelneemt aan reguliere trainingen.

Tijdens de zwangerschapstrainingen van WLC Trainingen in Mijdrecht wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Hoe ziet de les tijdens de zwangerschapstraining er uit?

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap, je fysiek voor te bereiden op de bevalling, en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s.  

We werken aan het vergroten van je kracht en uithoudingsvermogen. Tijdens de training worden situaties uit het dagelijks leven nagebootst (tillen, dragen, duwen, etc) en nemen door hoe je deze bewegingen goed uit kunt voeren, inclusief de bijbehorende houding en ademhaling.

Hier heb je voor altijd profijt van, ook rondom een volgende zwangerschap en in de rest van je leven.

Wil je veilig sporten tijdens je zwangerschap? Dan is PowerMama voor jou!

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen. 

Een zwangerschapstraining in samenwerking met specialisten..

Het PowerMama® Programma van WLC Trainingen in Mijdrecht is samengesteld in samenwerking met de  Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door Marjolein of Willem. Beiden zijn gecertificeerde trainer en coach die gespecialiseerd zijn in sporten tijdens en na de zwangerschap

Prijzen & lestijden

Hoelang? 8 weken

Duur van de les: 60 min

Prijs? €140,00

Wanneer? 

Donderdagochtend: 9:00 – 10:00 uur – 1e les is op 4 juni 2020 – laatste les 23 juli 2020

Marjolein Bakker
Mama, coach & eigenaar WLC Trainingen
Mijdrecht

De geboorte van de zwangerschapstraining.

Ik ben Marjolein, verloofd met Willem en samen runnen wij WLC Trainingen en een gezin. In december 2015 ben ik moeder geworden van een geweldig lief dochtertje.

Ik heb een hele makkelijke zwangerschap gehad en ik heb tot het einde van de rit gesport en les kunnen geven. Wat ik miste tijdens mijn zwangerschap was kennis en informatie over het veilig en gericht kunnen (kracht) trainen. Maar ook over het herstellen van een bevalling.

Je lichaam verandert, je belastbaarheid wordt anders, maar hoe anders? En wat kun en mag je nog wel doen? En ook het herstellen van een zwangerschap, hoe doe je dat precies? Want na 6 weken mag je weer sporten, maar hoe verantwoord is dat dan? Ben je ineens na 6 weken rust weer net zo sterk als daarvoor? Dat was voor mij onduidelijk en dat was de start van mijn zoektocht.

Ik bleek met een rectus diastase uit de race te zijn gekomen. Mijn twee rechte buikspieren waren niet meer bij elkaar. En dat verklaarde meteen mijn buikje. Want hoe hard ik ook trainde, ik bleef een buikje houden. Maar had ik ook het gevoel dat ik mijn core niet onder controle had. En dat voelde heel vervelend. Ik ben daarom zelf op onderzoek gegaan. Ik ging artikelen lezen, trainingen en webinars volgen. Kortom mij verdiepen in zwangerschapstraining. En dit op mijzelf toepassen.

Na veel onderzoek kon ik eindelijk gerichter gaan trainen. En dat heb ik gedaan. Een jaar lang, elke avond 10 minuten specifieke oefeningen gedaan om mijn core te herstellen, en weer sterker te maken. De rectus diastase zit er nog steeds, en gaat niet meer weg. Ik heb een wijking van bijna 3 vingers. Maar mijn core heb ik compleet onder controle, mijn buik is plat(ter) en ik voel mij weer sterk, zo niet sterker dan ooit.

Een fitte zwangerschap zorgt ervoor dat je je energieker voelt, je sterk en zelfverzekerd voelt wanneer het moment daar is om (waarschijnlijk) de zwaarste en mooiste klus van je leven te klaren. Maar ook dat je door te sporten, sneller hersteld en je kunt genieten van je kindje en het moeder zijn.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik niet de juiste hulp gehad om goed en verantwoord te kunnen trainen en te kunnen herstellen van een zwangerschap. Ik moest zelf op zoek en dat kostte veel tijd, energie, moeite, onzekerheid, frustratie en vele tranen. Dat kan ik moeders nu besparen. Moeders uit onze regio hoeven niet meer op zoek, maar kunnen nu bij ons terecht voor de juiste begeleiding.

De mensen door wie je begeleid wordt tijdens je zwangerschap weten veel van de baby maar minder van sport en bewegen en fysiotherapeuten weten doorgaans weinig van zwangerschap en postnataal herstel. Wij zijn de plek voor deskundige begeleiding op het gebied van sporten en bewegen tijdens en na je zwangerschap en helpen je graag. Mijn eigen zoektocht was destijds frustrerend maar achteraf heel leerzaam en dankzij deze ervaring hoef jij die zoektocht niet zelf uit te voeren.

Want op de dag dat je kindje wordt geboren, wordt er ook een mama geboren. En ik draag graag mijn steentje bij om een PowerMama op de wereld te zetten.
 

Heb je een vraag of wil je je aanmelden voor onze trainingen? Laat het ons weten!

Vertel ons hoe we contact met je kunnen opnemen.


Zodra we je aanvraag hebben ontvangen nemen we contact met je op om een afspraak te maken.