fbpx

WLC Trainingen - Mijdrecht

Sporten tijdens en goed herstellen na je zwangerschap

Tijdens deze 8-weekse zwangerschapstraining helpen wij je op een veilige en goede manier te sporten tijdens je zwangerschap. Maar ook goed te herstellen van je bevalling.

De volgende zwangerschapscursus start op
23 september t/m 11 november 2020 (woensdag 19.00 uur)

Trainingen voor vrouwen die zwanger zijn of net zijn bevallen.

Zwangerschapstraining bij WLC Training in Mijdrecht
Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan.

Denk hierbij aan klachten aan de bekkenbodem, zoals urineverlies tijdens inspanning, en een diastase (wijking van de buikspieren) die niet meer goed heelt of een verzakking. Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig.

Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken voordat je weer deelneemt aan reguliere trainingen.

Tijdens de zwangerschapstrainingen van WLC Trainingen in Mijdrecht wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Wat als ik in die 8 weken beval?

Moet je net bevallen of ben je bevallen tijdens de zwangerschapstraining bij WLC Training in Mijdrecht. 
Geen probleem! Dan plannen we na je bevalling een afspraak in. Doen we een lichaamscheck om te bepalen of en wanneer je weer kunt beginnen met sporten. En dan plannen we de eventuele gemiste lessen opnieuw in. 

Waarom trainen tijdens of na je zwangerschap?

Je blijft fit tijdens je zwangerschap.

Je bereidt je fysiek voor op de bevalling.

Na de bevalling goed en verstandig herstellen om daarna (weer) deel te kunnen nemen aan onze reguliere trainingsprogramma’s zonder complicaties.

Je gaat werken aan het vergroten van je kracht en uithoudingsvermogen.

Tijdens de training worden situaties uit het dagelijks leven nagebootst (tillen, dragen, duwen, etc) en nemen door hoe je deze bewegingen goed uit kunt voeren, inclusief de bijbehorende houding en ademhaling.

Wil je veilig sporten tijdens en na je zwangerschap?

Het zwangerschaps programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken.

Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten en deze training. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken.

Vrouwen die al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

 

Een zwangerschapstraining in samenwerking met specialisten.

Het PowerMama® Programma van WLC Trainingen in Mijdrecht is samengesteld in samenwerking met de  Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut.

De trainingen worden gegeven door Marjolein of Willem. Beiden zijn gecertificeerde trainer en coach die gespecialiseerd zijn in sporten tijdens en na de zwangerschap

Prijzen & lestijden

  • Hoelang: 8 weken
  • Prijs: € 140,00
  • Wanneer:
    Woensdagavond: 19:00 – 20:00 uur
    1e les is op 23 september – laatste les 11 november 2020

Wil je meer weten?

Kom dan naar onze informatiebijeenkomst daar vertellen we je alles over het programma en kun je al je vragen stellen. De informatiebijeenkomst is op 17 september om 19.00 uur.

 

Marjolein Lindeboom – Bakker
Mama, coach & eigenaar WLC Trainingen
Mijdrecht

De geboorte van de zwangerschapstraining.

Ik ben Marjolein, getrouwd met Willem en samen runnen wij WLC Trainingen en een gezin. In december 2015 ben ik moeder geworden van een geweldig lief dochtertje, en in november 2020 verwachten wij onze tweede. 

Ik heb een hele makkelijke eerste zwangerschap gehad en ik heb tot het einde van de rit gesport en les kunnen geven. Wat ik miste tijdens mijn zwangerschap was kennis en informatie over het veilig en gericht kunnen (kracht) trainen. Maar ook over het herstellen van een bevalling.

Je lichaam verandert, je belastbaarheid wordt anders, maar hoe anders? En wat kun en mag je nog wel doen? En ook het herstellen van een zwangerschap, hoe doe je dat precies? Want na 6 weken mag je weer sporten, maar hoe verantwoord is dat dan? Ben je ineens na 6 weken rust weer net zo sterk als daarvoor? Dat was voor mij onduidelijk en dat was de start van mijn zoektocht.

Heb je een vraag of wil je je aanmelden voor onze trainingen? Laat het ons weten!

Vertel ons hoe we contact met je kunnen opnemen.


Zodra we je aanvraag hebben ontvangen nemen we contact met je op om een afspraak te maken.