WLC Trainingen - Mijdrecht

Fit blijven tijdens en goed herstellen na je zwangerschap

Tijdens dit 8-weekse sportprogramma helpen wij je op een veilige en gezonde manier fit te blijven na je zwangerschap.

Trainingen voor vrouwen die zwanger zijn of net zijn bevallen.

PowerMama® ​Programma
Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan.

Denk hierbij aan klachten aan de bekkenbodem, zoals urineverlies tijdens inspanning, en een diastase (wijking van de buikspieren) die niet meer goed heelt of een verzakking. Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig.

Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken voordat je weer deelneemt aan reguliere trainingen.

Tijdens de trainingen van het PowerMama® Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Hoe ziet de les tijdens de zwangerschapstraining er uit?


Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap, je fysiek voor te bereiden op de bevalling, en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s.  

We werken aan het vergroten van je kracht en uithoudingsvermogen. Tijdens de training worden situaties uit het dagelijks leven nagebootst (tillen, dragen, duwen, etc) en nemen door hoe je deze bewegingen goed uit kunt voeren, inclusief de bijbehorende houding en ademhaling.

Hier heb je voor altijd profijt van, ook rondom een volgende zwangerschap en in de rest van je leven.

Wil je veilig sporten tijdens je zwangerschap? Dan is PowerMama voor jou!

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

 

Een Zwangerschapsfitness programma in samenwerking met specialisten. 

Het PowerMama® Programma van WLC Trainingen in Mijdrecht is samengesteld door Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer of coach die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Prijzen & lestijden

Hoelang? 8 weken

Duur van de les: 60 min

Prijs? €140,00

Wanneer? – 1e les is op 9 oktober 2019

Woensdagochtend: 9:30 – 10:30 uur

Les data: 9, 16, 23 en 30 oktober & 6, 13, 20 en 27 november 2019

Marjolein Bakker
Mama, coach & eigenaar WLC Trainingen
Mijdrecht

De geboorte van het PowerMama-Programma

Ik ben Marjolein, en samen met Willem heb ik een dochtertje. Ik heb een hele makkelijke zwangerschap gehad en ik heb tot het einde van de rit lekker door kunnen sporten en les kunnen geven.

Wat ik alleen miste tijdens mijn zwangerschap was kennis en informatie over het veilig en gericht kunnen (kracht) trainen. Je lichaam verandert, je belastbaarheid wordt anders, maar hoe anders? En wat kun en mag je nog wel doen? En ook het herstellen van een zwangerschap, hoe doe je dat precies? Dat was voor mij onduidelijk en dat was de start van mijn zoektocht. Ik ging artikelen lezen, webinars volgen etc. Kortom mij verdiepen in zwangerschapstraining.

Er kwamen steeds meer en vaker zwangere dames en new-born mama’s bij ons trainen in Mijdrecht. Maar wij schoten net een beetje tekort op dit gebied vonden we zelf. Omdat wij met zekerheid en 100% veiligheid trainingen willen aanbieden hebben we (ja, ook Willem) de opleidingen gedaan bij de Core Academy en mogen wij ons pre- en postnataal fitness specialist noemen.

Nu kunnen wij met een gerust hart goede en veilige trainingen geven aan mama’s en mama’s to-be. Met onze opgedane kennis, begeleiding en het PowerMama programma kun je veilig, leuk en verantwoord sporten tijdens je zwangerschap en goed herstellen van je bevalling.

Hierdoor kun je ook snel weer doorstromen naar onze reguliere lessen bijvoorbeeld. Maar vooral zodat veel voorkomende klachten zoals rugpijn, incontinentie, bekkenpijn en “gedoe” met de bekkenbodem je bespaard blijven. En je een sterke, fitte en blije PowerMama kunt zijn voor je kind(jes).